Förvaltningen‎ > ‎

Kabel TV

Din villa är ansluten till Com Hem!

Den 8 september 2020 blev ditt tv-utbud helt digitalt!

Nu moderniserar Com Hem sitt tv-erbjudande till 1,6 miljoner Com Hem-hushåll. 
De har gått över till helt digitala tv-sändningar med bättre kvalitet och de analoga kanalerna (inkl FM-radio via Tv-uttaget) har utgått.

All information och tips på hur du ändrar till digital-tv finns på comhem.se/digitalisering.

Varför moderniseras tv-utbudet från Com Hem?

Digitaliseringen av tv-sändningarna är en del i ett stort digitaliseringsprojekt där Com Hem vill erbjuda sina kunder obegränsad uppkoppling och tv-upplevelser med bästa kvalitet.

Förändringen innebär en direkt förbättring av bild och ljud. Samtidigt frigörs utrymme i nätet som de analoga sändningarna tagit upp, vilket ger kapacitet till stabilare och snabbare bredband.

Nu kan du som är folkbokförd på en Com Hem-adress dessutom skapa ett konto för Comhem Play Grund, kostnadsfritt och helt utan bindningstid.

Då kan du se de flesta abonnemangsfria kanaler på din mobil, surfplatta och dator, var du vill inom hela EU. Läs mer om Comhem Play Grund.

Mer information

All information om digitaliseringen finns samlad på comhem.se/digitalisering. Kom ihåg att ändra till digital-tv i god tid innan den 26 maj för att kunna fortsätta se på tv när de analoga kanalerna utgått.

Information is also available in English, Arabic, Dari (Persian), Tigrinya and Somali at comhem.se/digitalisering.


Om ni vill veta mer om hur ni kan få tillgång till Com Hem är du välkommen att kontakta deras Kundservice för villakunder på telefon: 020-910082.

De har öppet kl 09.00 - 18.00. Du når dem även via detta kontaktformulär.

https://www.comhem.se/

Driftinformation och felsökning

Kundservice 0771-55 00 00 (samtalskostnad motsvarande ett Sverigesamtal)

Exempel på vad Kundservice kan hjälpa dig med:

  • Installation av digitalbox som är godkänd av Com Hem
  • Inkoppling av Tv-modul som är godkända av Com Hem
  • Felsökning av Com Hems utrustning och abonnemang
  • Felsökning av Analog-tv


Kabel TV-nätet uppgraderades 2011 till tripel play

Vi tecknade då ett femårsavtal för fullservice och utbud, avtal gäller till sista juni 2016.
Detta avtal kan vi sedan förlänga så att vi kan fortsätta att ha fullservice och utbud från Com Hem.

   

Era antenn uttag har 3st hål 

    Data    = Modem för Internet och telefoni
    Tv       = TV-antenn uttag
    FM      = Radio-antenn uttag, fungerar ej efter maj 2020






Med "tripel play" menas:

  • TV
  • Bredband
  • Telefoni

Ni får ej själv göra några som helst ändringar i den fasta installationen!

Om ni åstadkommer någon störning kan detta beivras. 
Hela installationen är kontrollerad och uppmätt 2011.
Detta är ett krav för att Com Hem skall ha fullserviceansvar.


Kontakta samfälligheten om ni vill göra ändring i den fasta installationen.
T.ex. om man vill ha ett extra uttag eller flytta ett befintligt uttag etc.


Vi har ett fullserviceavtal med Com hem som började gälla den 1 januari 2016 och gäller i fem år.