Förvaltningen‎ > ‎

Kabel TV

Din villa är ansluten till Com Hem!

Du har tillgång till Com Hems stora analoga tv-utbud direkt i alla dina tv-uttag, i alla dina tv-apparater, utan digitalbox.

Deras Grundutbud består av Sveriges mest populära tv-kanaler.

Ni har även möjlighet att köpa tillgång till deras utbud av digital-tv.

Om ni vill veta mer om hur ni kan få tillgång till Com Hem är du välkommen att kontakta deras Kundservice för villakunder på telefon: 020-910082.

De har öppet kl 09.00 - 18.00. Du når dem även via detta kontaktformulär.

https://www.comhem.se/

Driftinformation och felsökning

Kundservice 0771-55 00 00 (samtalskostnad motsvarande ett Sverigesamtal)

Exempel på vad Kundservice kan hjälpa dig med:

  • Installation av digitalbox som är godkänd av Com Hem
  • Inkoppling av Tv-modul som är godkända av Com Hem
  • Felsökning av Com Hems utrustning och abonnemang
  • Felsökning av Analog-tv


Kabel TV-nätet uppgraderades 2011 till tripel play

Vi tecknade då ett femårsavtal för fullservice och utbud, avtal gäller till sista juni 2016.
Detta avtal kan vi sedan förlänga så att vi kan fortsätta att ha fullservice och utbud från Com Hem.

   

Era antenn uttag har 3st hål 

    Data    = Modem för Internet och telefoni
    Tv       = TV-antenn uttag
    FM      = Radio-antenn uttag






Med "tripel play" menas:

  • TV
  • Bredband
  • Telefoni

Ni får ej själv göra några som helst ändringar i den fasta installationen!

Om ni åstadkommer någon störning kan detta beivras. 
Hela installationen är kontrollerad och uppmätt 2011.
Detta är ett krav för att Com Hem skall ha fullserviceansvar.


Kontakta samfälligheten om ni vill göra ändring i den fasta installationen.
T.ex. om man vill ha ett extra uttag eller flytta ett befintligt uttag etc.


Vi har ett fullserviceavtal med Com hem som började gälla den 1 januari 2016 och gäller i fem år.